UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
CLM 329 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Gıda Sektöründe Yeni Ürün Geliştirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CLM 329
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin tasarım ve yaratıcı yeteneklerini bilgi ve araştırma teknikleriyle birleştirip yeni bir gıda ürünü yaratmalarını olanaklı kılmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste gıda sektöründe yeni bir ürün geliştirme sürecindeki basamaklar ve ürünün başarılı olmasındaki temel ilkeler anlatılacaktır. Uygun metodlar kullanılarak yeni ürün geliştirmenin ayrıntıları yaratıcı bir bakış açısı ile incelenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Gıda ürünlerinde inovasyon | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 1: Keys to new product success and failure, (CRC press, 2001), 3-30. |
3 | Gıda endüstrisinde ürün geliştirme yönetimi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 1: Keys to new product success and failure, (CRC press, 2001), 31-43. |
4 | İnovasyon stratejisinin iş planına dahil edilmesi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 2: Key requirements for successful product development , (CRC press, 2001),44 -68. |
5 | Ürün geliştirme stratejisinin oluşturulması | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 2: Key requirements for successful product development, (CRC press, 2001), 69-93. |
6 | Ürün tasarımı, lansman süreci ve sürecin değerlendirilmesi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 3: The product development process, (CRC press, 2001), 95-148. |
7 | Ara sınav | |
8 | Gıda sisteminde teknoloji ve bilgi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 4: The knowledge base for product development, (CRC press, 2001), 149-182. |
9 | Gıda ürünün gelişimi için gerekli bilgi altyapısının yaratımı | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 4: The knowledge base for product development, (CRC press, 2001),183-193. |
10 | Tüketici davranışını anlama | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 5: The consumer in product development, (CRC press, 2001), 194-206. |
11 | Tüketicinin duyusal istek ve ihtiyaçlarının analizi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 5: The consumer in product development, (CRC press, 2001), 219-253. |
12 | Ürün geliştirme yönetiminin prensipleri | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 6: Managing the product development process, (CRC press, 2001), 259-286. |
13 | Ürün geliştirme sürecinin planlama, organizasyon ve yönetimi | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 6: Managing the product development process, (CRC press, 2001), 287-314. |
14 | En iyi uygulamalar | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, chap. 7: Case studies: product development in the food system, (CRC press, 2001), 317-347. |
15 | Proje sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Earle, R., & Anderson, A. ,”Food product development: Maximizing success”, CRC press, 2001, ISBN 978-1-84569-722-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
13
|
13
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır |
X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir |
|||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir |
|||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar |
|||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır |
X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur |
X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır |
X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) |
|||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır |
|||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Ege Otları’ Yok Sattı: Sadece Yerken Değil Okurken de Sevdik
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Betül Öztürk ve Yazar Doç. Dr. Ahmet Uhri’nin kaleme aldığı
“Genlerimizde İyi Eğitim Var”
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) 2022-2024 yılları arasında profesörlük, doçentlik ve doktor öğretim üyeliği kadrosuna atanan 104 akademisyen için özel bir tören düzenlendi.
Travel Turkey’de ‘İzmir Ekonomi’ Rüzgarı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), Türkiye’nin en büyük turizm fuarlarından biri olan ve 7-9 Aralık 2023 tarihlerinde 17’nci kez kapılarını açan Travel Turkey
Minik Şeflerden Yılbaşı Kurabiyeleri
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Beyaz Köşk Anaokulu'nda eğitim gören çocuklar, yeni yıl coşkusunu erken başlatarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencileriyle yılbaşı
Geleceğin Şeflerinden Ege'ye Özgü Lezzetler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü, bu yıl ‘değişimin öncüleri ve gıdanın geleceği’ temasıyla 6’ncısı düzenlenen İzmir GastroFest’e damga
İEÜ’lü Gençlerden ‘Lezzet’ Yolculuğu
İzmir’in en büyük yeme, içme ve eğlence festivallerinden biri olan GURMEFEST’e, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerinin hazırlayıp
Gastronomiye ‘Michelin’ Dopingi
Dünyanın en prestijli restoran değerlendirme sistemlerinden biri olan Michelin Rehberi, Türkiye’deki seçkisine İzmir ve Bodrum’u ekledi.
‘Mutfak'ta Dubai Fırsatı
Ferdi Baba, Fabrice Restaurant ve Baba Pizza markalarıyla bu yıl Dubai’ye açılmaya hazırlanan Bilsev Group, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Gastronomi ve Mutfak