Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

GEHU 302 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Popüler Kültür
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 302
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin popüler kültür ve popüler kültürün toplum üzerindeki rolü hakkında eleştirel düşünmelerini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Popüler kültür ürünlerinin eleştirel okumasını yapabileceklerdir
  • Popüler kültürü tarihsel bir olgu olarak algılamaya başlayacaklardır
  • Popüler kültürün diğer kültür ve güç ilişkileri ile olan bağlantıları üzerine yorum yapabilecekledir
  • Popüler kültürü özelde metinler üzerinden ve genel olarak tartışabilecek ve eleştirebileceklerdir
  • Popüler kültür analizi üzerine çeşitli yaklaşımları tartışabilecek ve eleştirebileceklerdir
Ders Tanımı Bu ders popüler kültürü ve hayatımızdaki rolünü analiz etmeyi ve tartışmayı içermektedir. Popüler kültüre dair ana teorileri (major theories) ve güncel tartışmaları farklı örneklerle ilişkilendireceğiz. Ayrıca Türkiye’de üretilen popüler kültüre yakından bakarak onu daha geniş bağlamda değerlendireceğiz. Ders, ders anlatımı, gösterim ve tartışmalardan oluşacak ve güncel film, televizyon, reklam ve yeni medya örnekleri ile etkileşime geçeceğiz.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Konu: Popüler kültür nedir? Popüler kültür ve “yüksek” kültür ayrımı neden problemlidir? J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 1, S. 1-17.
3 Kültür ve medeniyet geleneği Storey, Bölüm 2, S. 17-35
4 Culturalism: Hoggart, Williams, Thompson, Hall ve Whannel. Örnek: Opera ve klasik müziğin reklamlarda kullanımı J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 3, S. 38-60.
5 Marksizm’ler: Frankfurt Okulu, Althusser, Gramsci, post-Marksizm ve kültürel çalışmalar Gösterim: Pop müzik videoları J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 4, S.61-94.
6 Yapısalcılık ve Post-yapısalcılık Gösterim: Kurtlarla Dans-Dances with Wolves (1990) J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 6, S. 116-139.
7 Ara sınav I
8 Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Örnek: Bitch Dergisi: Popüler Kültüre Feminist bir Cevap J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 8, S. 152-186.
9 Postmodernizm: Postmodern teoriler. Sanat ve Popüler kültür J. Storey, Cultural Theory and Popular Culture, London and New York: Routledge, 2018. Bölüm 9, S.204-236.
10 Belgesel/Film gösterimi Dersten önce belirtilecektir.
11 Ders-içi ödev yazımı
12 Psikanaliz ve Popüler Kültür Storey, Bölüm 5, S. 91-111
13 Popüler Kültür ve Siyaset Storey, Bölüm 10, S. 213-237
14 Dersin gözden geçirilmesi
15 Ara Sınav II
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı

John Storey, Cultural Theory and Popular Culture. An Introduction. Pearson Longman, 2009 ISBN978-1-4058-7409-0

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
24
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
30
60
Final Sınavı
0
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.