GEAR 306 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Hollywood Sineması
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 306
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin Hollywood’un üretim/dağıtım/gösterim networklerine dair genel bir bilgi edinmelerini sağlar. Hollywood tarihindeki ana temaları ve stilleri tanıtır ve Hollywood’da yazar/yönetmenlik, yıldız sistemi, türleri ve kullandığı teknolojiler ile ilgili farkındalık yaratır. Hollywood’u sadece bir ticaret alanı olarak değil bir anlamlar sistemi bağlamında inceler.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Film çalışmalarındaki anahtar kavramları ve onların Hollywood sinemasındaki izdüşümlerini tanımlayabilir.
  • Hollywood’u bir anlamlar sistemi, film endüstrisi ve eğlence işi olarak değerlendirir.
  • Hollywood sinema tarihini ve ayrıca film ve medya çalışmalarındaki tarihsel ve kültürel araştırmalardaki yöntemsel ve ideolojik meseleleri tartışabilir.
  • Hollywood’un heterojen yapısını, onu oluşturan farklı tür ve yaklaşımlara aşinalık kazanarak inceleyebilir.
  • Hollywood’un yıldız sistemini, ana stüdyolarını, yönetmenlerini ve diğer medyalarla ilişkilerini tanımlayabilir.
  • Hollywood’un kilit sosyal ve ekonomik krizlerle, kültürel dönüşümlerle ve teknolojik gelişmelerle kurduğu çok katmanlı ilişkiyi tartışabilir.
  • Sanat sinemasının ve popüler sinemanın arasındaki gerilimi eleştirel olarak analiz ederler ve aynı zamanda Hollywood sinemasının diğer sinemalar üzerindeki etkilerini analiz eder.
  • Farklı dönemlerden ve türlerden tekil Hollywood filmlerini eleştirel biçimde analiz edebilirken farklı dönem ve türlere ait bir grup Hollywood filmini karşılaştırabilir.
Tanımı Bu ders Hollywood’u ekonomik, kültürel ve tarihsel bağlamında inceler. Endüstriyel dinamiklerini (stüdyo sistemi, yıldız sistemi gibi) anlatısal ve estetik aygıtları ile paralellikler kurarak kavrar. Öğrencilerin Hollywood’un üretim süreçleri ile bağlantılı olarak işleyişini analiz ettikleri makaleler yazmaları beklenir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Sessiz Sinema ve Sese Geçiş Dönemi - Gösterim: Modern Times (Charlie Chaplin, 1936) Gomery, D, The Coming of Sound: A History. New York & London: Routledge, 1980. 87-115
3 Türler I: Melodram - Gösterim: All About Eve (Joseph L. Mankiewicz, 1950) Neale, S, Genre and Hollywood. London & New York: Routledge, 2000. 179-205.
4 Türler II: Kara Film - Gösterim: Mildred Pierce (Michael Curtiz, 1945) Naremore, J. (2008). More than night: Film noir in its contexts. University of California Press. 167-220.
5 Türler III: Psycho-Biddy - Gösterim: What Ever Happened To Baby Jane? (Robert Aldrich, 1962) R. M. Hodgens, What Ever Happened to Baby Jane? Film Quarterly, Vol. 16, No. 3 (Spring, 1963), pp. 60-61
6 Prodüksiyon Kodu ve Stüdyolar - Gösterim: Feud (Ryan Murphy, 2017) Bordwell, D., Staiger, J., & Thompson, K, The classical Hollywood cinema: Film style and mode of production to 1960. Columbia University Press, 1985. 1-70.
7 Türler IV: Western - Gösterim: Django Unchained (Quentin Taratino, 2012) Hollywood's Indian: The portrayal of the Native American in film. University Press of Kentucky. Bönke, M. (2001). Myth and law in the films of John Ford. Journal of law and society, 28(1), 47-63.
8 Yeni Hollywood - Gösterim: Who’s Afraid of Virginia Woolf (Mike Nichols, 1966) - İlk rapor teslim tarihi Tzioumakis, Y. (2006). The New Hollywood and the Independent Hollywood in American Independent Cinema: An Introduction (Rutgers, pp. 169-191.
9 Authorship - Gösterim: Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976) Spadoni, R. (1995). Geniuses of the systems: Authorship and evidence in classical Hollywood cinema. Film History, 7(4), 362-385.
10 Çağdaş Hollywood - Gösterim: Scream (Wes Craven, 1996) - İkinci rapor teslim tarihi Neale, S., & Smith, M. (Eds.). (2013). Contemporary Hollywood Cinema. London and New York: Routledge. 280-294
11 Hollywood, Internet ve Bulunmuş Görüntü - Gösterim: Phoenix Forgotten (Justin Barber, 2017) Üçüncü rapor teslim tarihi Bordwell, D. (2002). Intensified Continuity: Visual Style in Contemporary American Film, Film Quarterly. 55 (3), pp. 16-28
12 Yıldızlık - Gösterim: Neon Demon (Nicholas Winding Refn, 2016) Mulvey, L. (1989). Visual pleasure and narrative cinema. In Visual and other pleasures. Palgrave Macmillan UK, pp. 14-26.
13 Pixar, Disney ve Dijital Dönem - Gösterim: Frozen (Chris Buck and Jennifer Lee, 2013) Dördüncü rapor teslim günü. Watts, S. (1995). Walt Disney: Art and politics in the American century. The Journal of American History. 82 (1), pp. 84-110. - Currah, A. (2007). Hollywood, the Internet and the world: A geography of disruptive innovation. Industry and Innovation. 14 (4), pp. 359-384.
14 Yeni Sinema Atraksiyonları? Re-make ve Reboot - Gösterim: Ghostbuster (Paul Feig, 2016) - Beşinci film analizi teslim tarihi Behlil, M. (2016). Hollywood is Everywhere: Global Directors in the Blockbuster Era. Amsterdam University Press. 97-111.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

Derste yararlanılacak olan kaynaklar yukarıdaki Haftalık Konular ve Ön Hazırlık Çalışmaları kısmında listelenmiştir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
90
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
5
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
118

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek
2 Mutfak Sanatları alanında gerek duyulan sanatsal bilgi ve becerileri profesyonel bir şekilde uygulayabilmek
3 Yiyecek üretimi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirebilmek
4 Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirebilmek ve karar verebilmek
5 Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilmek ve buna ilişkin değerlendirmeler yapabilmek
6 Görsel düşünme becerilerine sahip olmak ve görsel kavramları etkili bir şekilde aktarabilmek
7 Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek
8 Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin projeleri başlatabilmek ve bunlara liderlik edebilmek
9 Mutfak Sanatları ve Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek
10 Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarabilmek
11 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
12 Mutfak Sanatları ve Yönetimine temel oluşturan gastronomi, tasarım ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak
13 Bir yabancı dili kullanarak Mutfak Sanatları ve Yönetimi ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek
14 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
15 Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanabilmek
16 Mutfak Sanatları ve Yönetimine ilişkin etik değerlere sahip olmak

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest