Bizi takip edin
|
EN

UYGULAMALI YÖNETİM BİLİMLERİ YÜKSEKOKULU

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

CLM 488 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mutfak Tarihinde Eğilimler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 488
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin gıda ve gıda ürünlerinin tarihteki yerini ve fonksiyonlarını öğretmeye, gıda sektörüyle ilgili vizyonlarını açmaya ve bu bilgileri geleceğe dönük, akademik ve profesyonel hayatta nasıl geliştirebileceklerini ve kullanacaklarını öğretmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gıda sektöründeki değişiklikleri takip ederek gelişmeleri değerlendirebilir.
  • Farklı gıda ürünlerinin tarih içindeki yeri ve önemini öğrenip bunun küresel seviyede yasam tarzına etkilerini tartışabilir
  • Gelecekte bizi bekleyen gıda sektörünü tanımlayabilir
  • Gelecekteki gıda sektörü için yeni fikirler yaratabilir
  • Grup içinde çalışmayı ve bugünkü gıda sektörünün sorunların tanımlayarak çözüm üretebilir.
Ders Tanımı Bu dersin sonunda öğrencilerin; gıdanın zaman içerisindeki değişimini öğrenmesi, günümüzdeki ve geleceğe yönelik yeni trendleri anlaması ve gerektiğinde de araştırmalar doğrultusunda yeni trendler üretmesi beklenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Neden yemek çalışmaları? Warren Belasco, “Introduction”, Food: The Key Concepts, New York: Berg, 2008, s. 1-13.
3 Avcılar, toplayıcılar ve ilk çiftçiler Brian Hayden, “Hunting and Gathering”, Encyclopedia of Food and Culture içinde, Solomon H. Katz (ed.), vol. 2, NY: Thomson, 2003, s. 222-226.
4 Geleneksel yemek kültürleri Jeffrey M. Pilcher, Food in World History, “Chapter 1: The First World Cuisine”, NY, London: Routledge, 2006, s. 8-16.
5 İlişkinin sonuçları: ticaret, sömürgecilik, küreselleşme Jeffrey M. Pilcher, Food in World History, “Chapter 2: The Columbian Exchange”, NY. London: Routledge, 2006, s. 19-26.
6 Şeker ve güç Jeffrey M. Pilcher, Food in World History, “Chapter 3: Sugar, Spice, and Blood”, NY. London: Routledge, 2006, s. 27-33.
7 Ara Sınav
8 Estetik ve “connoisseurship” Jean-Louis Flandrin, “Dietary Choices and Culinary Technique, 1500-1800” Food. A Culinary History from Antiquity to the Present içinde, Jean-Louis Flandrin ve Massimo Montanari (eds.), NY: Columbia University Press, 1999, s. 403-417.
9 Restoranların ortaya çıkışı Jean-Robert Pitte, “The Rise of Restaurant”, Food. A Culinary History from Antiquity to the Present içinde, Jean-Louis Flandrin ve Massimo Montanari (eds.), NY: Columbia University Press, 1999, s. 471-480.
10 Açlığın modern tarihi ve kıtlık Cormac O Grada, The Great Irish Famine, “Chapter 2: The Great Hunger”, Macmillan, 1989, s. 39-64.
11 Yemek, millet ve kimlik Alison K. Smith, “National Cuisines”, The Oxford Handbook of Food History içinde, Jeffrey M. Pilcher (ed.), Oxford University Press, 2012, p. 444-460.
12 Yemek sanayisinde küreselleşme ve “fast-food” Jeffrey M. Pilcher, Food in World History, “Chapter 11 ve 12: The Green Revolution” ve “McDonaldization and its discontents”, NY. London: Routledge, 2006, p.100-112.
13 Organik ve “slow food” alternatifleri Michael Pollan, The Omnivore’s Dilemma. A Natural History of Four Meals, “Chapter 8: All Flesh is Grass”, London: Penguin, 2006, p. 123-133.
14 Yemek bilimi, pişirme ve moleküler gastronomi Nicholas Kurti, Herve This-Benckhard, “Chemistry and Physics in the Kitchen”, Scientific American, 270 (4), s. 66-71.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final sınavı

 

Ders Kitabı

Warren Belasco, Food: the key concepts, New York: Berg, 2008. ISBN: 9781845206727

Jeffrey M. Pilcher, Food in World History, NY, London: Routledge, 2006, ISBN 0-415-31146-2

Önerilen Okumalar/Materyaller

MINTZ S. Sweetness and Power: The Place of Sugar in Modern History, Penguin Books. 1986, ISBN 978-0140092332

Solomon H. Katz (ed), Encyclopedia of Food and Culture, three volumes, NY: Thomson, 2003, ISBN 978-0684805689

Jean-Louis Flandrin ve Massimo Montanari (eds.), Food. A Culinary History from Antiquity to the Present, NY: Columbia University Press, 1999, ISBN 9780231111546

Michael Pollan, The Omnivore’s Dilemma. A Natural History of Four Meals, London: Penguin, 2006, ISBN 1594200823 p. 123-133

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
4
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

X
5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

X
11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


 SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.